Powered By Blogger

Selasa, 29 April 2008

Rasuah Oh Rasuah.....!!!


Rasuah..Siapa yang tidak tahu maksud rasuah. Dalam agama islam sendiri mengharamkan kita mngambil rasuah. Ini kerana ia akan menutup peluang atau pendapatan orang lain. Kini apa yang hangat diperkatakan di Malaysia ialah isu rasuah dalam bola sepak.

Di mana silapnya bola sepak kita? Adakah dari segi pentadbiranya atau sikap pemain yang tidak cukup dengan pendapatan yang ada. Rata-rata peminta bola sepak di Malaysia amat kecewa dengan mutu yang dipersembahkan dalam sukan bola sepak. Ramai yang menanggap, bola sepak di Malaysia tidak dapat menjamin kehidupan yang lebih baik.

Tidak perlulah kita menyalahkan peminat yang menagung-agungkan liga di luar negara. Merak tidak salah, malah mereka lebih mengetahui dan arif tentang bila sepak. Apa yang mereka mahukan adalah melihat pasukan Malaysia bermain di Piala Dunia.

Kini rasuah dalam bola sepak telah menular kembali. Ini akan menyebabkan Pertubuhan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) akan menggantung Liga Malaysia. Di harap mana-mana pihak perlulah menangani masalah ini. Siapa yang rugi jika bola sepak kita digantung??????

1 ulasan:

Muhizulahfaz berkata...

Irfan Naufal...
Pada saya rasuah tu cuma nak hilangkan tumpuan rakyat terhadap kelemahan pihak pengurusan bola sepak negara. Hal ini kerana gaya permainan bola sepak negara sangat teruk sehingga rakyat Malaysia sendiri menyampah nak melihatnya. Jika permainan pemain negara hebat walau rasuah melambakpun ramai yang memberi tumpuan